Přední přehazovačka Shimano Alivio
![](https://velobuy.ru/image/catalog/atribyt_tekst/pered_perekluchatel_shimano_alivio.png)
Model Author Reflex (2012) je vybaven přesmykačem Shimano Alivio. Řada Alivio je jasným zástupcem "středního článku" mezi nástavci vyráběnými společností Shimano. Již nyní ukazuje předpoklady pro sportovní úroveň, ale použité technologie a materiály zůstávají v průměru. Přední přehazovačka funguje jasně a stabilně. Neexistují žádné výrazné technologické rozdíly od předchozích linek, ale jsou použity lehčí a pevnější materiály, konstrukce je sestavena a navržena efektivněji. To vše ovlivňuje kvalitu a trvanlivost práce.
Obecně platí, že na kolech vybavených nástavci Shimano Alivio lze plně jezdit na nerovnostech nebo se dokonce účastnit amatérských běžeckých závodů.
Řazení Shimano Alivio
![](https://velobuy.ru/image/catalog/atribyt_tekst/manetki_shimano_alivio.png)
Řazení jsou speciální zařízení připevněná k řídítkům a umožňují řadit. Prostřednictvím lankového pohonu je síla přenášena na zadní a přední přehazovačku a mění polohu řetězu na řetězových kolech. Existují dva typy řadicích pák - spoušť (klasická verze, spínání stiskem spouště) a gripfisht řadicí páky (spínání se provádí otáčením rukojeti). Kvalita práce, konstrukční pevnost, hmotnost, odolnost a ergonomie zcela závisí na třídě přídavných zařízení, do které řadicí páky patří.
Řada Alivio je jasným zástupcem "středního článku" mezi nástavci vyráběnými společností Shimano. Již nyní ukazuje předpoklady pro sportovní úroveň, ale použité technologie a materiály zůstávají v průměru. Všechny komponenty jsou téměř zcela bez levného plastu a jsou vyrobeny převážně z lehkého hliníku. Řadicí páky mají stále plastové díly, ale pevnější tělo a výplň odolná proti opotřebení je odlišují od levnějších modelů. Na rozdíl od turnajových řadicích pák nemají po 100 kilometrech vůli.
Obecně platí, že na kole Author Reflex (2012), vybaveném nástavci Shimano Alivio, lze plně jezdit na nerovnostech nebo se dokonce účastnit amatérských běžeckých závodů.
Hliníkový rám
Kolo Author Reflex (2012) je založeno na hliníkovém rámu. Hliník (6061) je nejběžnějším materiálem při výrobě jízdních kol střední a vyšší třídy. V současné době jsou při výrobě hliníkových rámů široce používány dvě technologie: tupé a hydroformingové.
Vydělávání
V místech s největším zatížením má hliníková trubka silnější stěny a v místech, kde je zatížení obvykle malé, je tloušťka hliníku menší. Je tedy možné snížit hmotnost konstrukce, učinit rám odolnějším v místech zatížení.
![](https://velobuy.ru/image/catalog/atribyt_tekst/rama_batting_3.jpg)
Hydroformování
Pomocí vysokotlaké kapaliny se z hliníkové trubky získá požadovaný tvar, který dodává konstrukci pevnost v místech s největším zatížením. Obvykle se na takovou plochu jednoduše přivaří další vrstva hliníku požadovaného tvaru. Hydroforming na druhé straně umožňuje dosáhnout takové pevnosti bez použití svařovacích technologií, což dodává konstrukci větší spolehlivost, snižuje její hmotnost a zlepšuje estetickou složku.
![](https://velobuy.ru/image/catalog/atribyt_tekst/gidroforming.png)
Pružinová elastomerová vidlice
![](https://velobuy.ru/image/catalog/atribyt_tekst/vilka_pryjinnya.png)
Kolo Author Reflex (2012) je vybaveno pružinovo-elastomerovou vidlicí. Jedná se o nejběžnější typ vidlic na kolech středního a nízkého cenového segmentu. Od běžné pružinové vidlice se liší přítomností elastomeru (tlumiče). Elastomery se dodávají v různých tvarech a typech, ale většina z nich je jen dlouhá tyč vyrobená z polymerního materiálu, který je zodpovědný za hladkost mechanismu. Takové odpružené vidlice jsou výrazně lepší než běžné pružinové tlumiče, ale také nejsou určeny pro použití při extrémní jízdě. Například vysoce kvalitní vidlice vzduch-olej a olejové pružiny mohou "sežrat" i ty nejmenší nerovnosti, jako je prasklina v asfaltu nebo malý oblázek. Navíc mají takové vidlice širší nastavení, jako je rychlost komprese (komprese), rychlost uvolnění (odskok), zvyšující se tuhost se zvyšující se kompresí (progrese). Pružinové elastomerové vidlice jsou zpravidla vybaveny standardním nastavením pro každého: vypnutí / zapnutí provozu (zablokování) a nastavení minimálního zatížení pro ovládání (předpětí). Celkově je odpružená elastomerová vidlice skvělá pro kola střední až nízké třídy, která nemají vysoké požadavky na tlumení.
Zadní přehazovačka Shimano Alivio
![](https://velobuy.ru/image/catalog/atribyt_tekst/zadnii_perekluchatel_shimano_alivio.png)
Model Author Reflex (2012) je vybaven přehazovačkou Shimano Alivio.
Řada Alivio je jasným zástupcem "středního článku" mezi nástavci vyráběnými společností Shimano. Již nyní ukazuje předpoklady pro sportovní úroveň, ale použité technologie a materiály zůstávají v průměru. Zadní přehazovačky jsou vyrobeny technologií Shadow. Podstatou této technologie je natažení řetězu, což nedovolí jeho přílišné uvolnění. Všechny komponenty jsou téměř zcela bez levného plastu a jsou vyrobeny převážně z lehkého hliníku. Obecně platí, že na kolech vybavených nástavci Shimano Alivio lze plně jezdit na nerovnostech nebo se dokonce účastnit amatérských běžeckých závodů.
Dvojité ráfky
![](https://velobuy.ru/image/catalog/atribyt_tekst/oboda_dvoinye.png)
Design kol jízdního kola Author Reflex (2012) je založen na dvojitých ráfcích. Dvojitý ráfek se používá při výrobě kol od levných až po sportovní a prémiové třídy. Díky přídavným stěnám je obvykle téměř nemožné nacpat osmičku nebo vejce na kolo v průběhu jízdy. Za takovou výhodu musíte zaplatit zvýšenou hmotností a konečnou cenou kola. Na druhou stranu jsou dvojité ráfky pro horskou cyklistiku téměř nenahraditelné. V závislosti na výrobci a třídě se mohou výrazně lišit v hmotnostních a pevnostních charakteristikách.
Ráfkové brzdy
![](https://velobuy.ru/image/catalog/atribyt_tekst/tormoz_v-brake_b.png)
Author Reflex (2012) je vybaven ráfkovými brzdami (v-brake). Jedná se o nejběžnější typ brzdy v oboru. Jejich hlavními výhodami jsou lehkost, levnost (v závislosti na třídě) a jednoduchost designu. Z hlediska brzdných vlastností jsou horší než kotoučové mechanické a kotoučové hydraulické brzdy. Za zmínku také stojí, že v-brake využívá třecí sílu na ráfek k zastavení kola, což vede k jeho pomalému opotřebení, zejména ve špinavém stavu. Tyto brzdy by měly být doporučeny pro běžnou jízdu na lehkém terénu a asfaltovém povrchu. A přesto ne všechny V-brzdy mají dostatečnou brzdnou sílu pro osoby vážící více než 90 kg.